Beste leden en hockeyliefhebbers,

Tijdens onze laatste ALV op 14 oktober jongstleden, werd ik samen met onze nieuwe TC-voorzitters, Frank Fox en Matthy Fett, geïnstalleerd als bestuurslid Ledenwerving. Ik heb er zin in!

Ik zal mijzelf even kort introduceren: mijn naam is Jolien Muntjewerf-Sandmann. Wellicht komt mijn meisjesnaam u niet bekend voor, maar het is dezelfde meisjesnaam als de vrouw van onze oprichter Jean Monod de Froideville had. Nel Sandmann was mijn oudtante en zat in het allereerste bestuur van onze mooie LHC. Met mijn installatie is voor onze familie dus een bijzonder cirkeltje rond.

Twaalf jaar geleden hebben mijn man Alexander en ik besloten om in Lochem te gaan wonen. Na vijftien jaar hartje Amsterdam was dat best een grote stap. Toen wij ons al een tijdje aan het oriënteren waren om een leuke plek buiten de Randstad te vinden en ik mij herinnerde dat er in Lochem altijd zo’n fijne vibe heerste – ik ben opgegroeid in Holten - , hebben we hier een paar huizen bekeken. Pas toen we even een kijkje namen op de hockeyclub waar ik als puber zulke leuke hockeytoernooien beleefde, waren we om. Op deze club wilden we graag onze weekenden slijten en konden we onze kinderen een fijne, vrije jeugd bieden! Ik weet inmiddels dat wij niet de enige zijn die mede dankzij de LHC voor Lochem hebben gekozen.

Al jarenlang hockeyen Alexander en ik op zondag en onze zoons Philip en Friso op zaterdag. Dochter Madelief heeft haar passie gevonden in het paardrijden. Een kleine acht jaar geleden heb ik samen met Emmelien Houtzager de vrijwilligerscommissie opgericht en daarna ben ik de Technische Commissie ingerold als lijncoördinator, hetgeen ik de afgelopen jaren met heel veel plezier heb gedaan.

‘Bestuurslid ledenwerving’ is een geheel nieuwe functie die is ontstaan door het besef dat wanneer we als LHC exclusieve aandacht gaan besteden aan het verkrijgen van nieuwe leden, er zoveel meer mogelijk zal zijn voor onze huidige leden; u allen dus! Want:

Meer leden = minder krappe teams.

Meer leden = meer vrijwilligers voor leuke clubactiviteiten, zoals de organisatie van toernooien e.d.

Meer leden = minder uren per persoon aan verplicht vrijwilligerswerk, zoals bardiensten.

Meer leden = meer financiële middelen om de hockeyers te bieden wat nodig is.

Meer leden = subsidie van de gemeente, indien > 600 leden.

Kortom, "hoe meer leden, hoe meer vreugde!”

Om het zo gestructureerd en effectief mogelijk aan te pakken, wordt er een ledenwervingsbeleid opgesteld waarin wordt vastgesteld wat ons doel is en hoe we dat gaan bereiken. Gelukkig zijn Hanny de Brauwer, Marieke Rietman en Wendy Colenbrander bereid om met mij hiermee aan de slag te gaan.

En omdat onze leden vaak de beste ideeën hebben, wil ik jullie allemaal graag uitnodigen om op maandag 25 november van 19.45 tot 21.15 uur (inloop vanaf 19.30 uur) een brainstormsessie op de LHC te houden. Dus (jeugd)leden, ouders en iedereen die betrokken is bij onze club is welkom! Ik weet zeker dat het een heel enerverende en productieve avond zal worden!

Met sportieve groet,

Jolien Muntjewerf, Ledenwerving LHC