Kampioenen bij de Lochemse Hockeyclub!

Kampioenen bij de Lochemse Hockeyclub !

Het lange hockeyseizoen loopt alweer bijna ten einde en tot op de laatste speeldag bleef het spannend. We mogen 4 teams huldigen als kampioen van dit seizoen:

MO14-2

Het team onder begeleiding van Silke, Lieve en Bart, mogen zich al 2 weken kampioen noemen. Met mooi combinatiespel en veel doelpunten wisten zij van vaak oudere tegenstanders te winnen. Nadat de belangrijke wedstrijden op de nummer 2 Zevenaar werden gewonnen, wist MO14-2 de laatste wedstrijden ontspannen te spelen. De meiden hadden zich als doel gesteld om ongeslagen kampioen te worden en ook dat is gelukt. Met 11 punten voorsprong op de nummer 2 zijn zij een terechte kampioen.

MO14-2 ongeslagen kampioen

Ontlading bij MO14-2

MO12-2

MO12-2 heeft het kampioenschap behaald in de 4e klasse! Het is een geweldige prestatie om slechts één wedstrijd te verliezen en de rest te winnen. Het harde werk en de inzet hebben hun vruchten afgeworpen. Onder begeleiding van Niels en Frans hebben ze een gezellig en fanatiek seizoen gedraaid. Met een voorsprong van 3 punten op de nummer 2 en een beter doelsaldo, was de winst bijna zeker, maar het team ging toch vol voor de overwinning in de laatste wedstrijd en behaalde een indrukwekkende 8-0 overwinning. Van harte gefeliciteerd meiden met dit fantastische resultaat!

MO12-2 kampioen!

MO12-1

Over spanning gesproken, Mo12-1 won de één na laatste wedstrijd van het seizoen van koploper Twente, waardoor ze 1 punt voorsprong hadden, maar gelijk kwamen te staan met Almelo. Beiden moesten dus hun wedstrijd winnen, waarna het doelsaldo zou bepalen wie er kampioen zou worden. Beiden moesten tegen lager geklasseerde teams, waarbij Lochem met 9-1 won, maar dus afhankelijk was van Almelo. Pas bij thuiskomst konden de coaches Wouter en Angela, het verlossende woord geven dat Almelo weliswaar met 15-0 had gewonnen, maar daarmee 4 goals tekort was gekomen. MO12-1 is kampioen geworden in de 2e klasse !

MO12-1 viert de overwinning

Dames 0nder 25-1

Het succes van DO25-1 houdt niet op. Zondag 2 juni stond de belangrijke wedstrijd tegen de nummer 2 Kampen op het programma. Met een 6-0 overwinning mochten de dames onder toeziend oog van veel publiek zich kampioen noemen in de 1eklasse en dit werd natuurlijk uitgebreid gevierd. Onze topkeepster Famke mocht de kampioensshirtjes uitreiken en was samen met haar broer en zus, en een deel van haar hockeyteam de hele dag special guest !

Het seizoen zit er sinds zondag 9 juni officieel op. De dames zijn ongeslagen kampioen geworden en hebben zich mogelijk geplaatst, in navolging van de zaal, voor het Nederlands Kampioenschap veld voor Dames Onder 25 (DO25) op 23 juni in Amstelveen. Deze week wordt definitief bekend of ze zich hiervoor mogen opmaken.

Roze en blauwe fakkels sieren het veld

DO25-1 Famke en overige special guests

Naast de kampioensteams, hebben natuurlijk alle teams goed gepresteerd. Onder begeleiding van eigen opgeleide trainers, stagiaires van verschillende opleidingen, Cor de keeperstrainer en Tristan voor de Hockey + training, hebben we een geweldig seizoen gedraaid. Eerste lijns-teams hebben de stap naar de 1e klasse gemaakt. We hadden voor het eerst een mix team met jongens en meiden die het erg leuk hebben gehad. In alle zijn  jongenslijnen zijn we inmiddels vertegenwoordigd en hier wordt met veel passie en inzet gewerkt. Voor het eerst hadden we door de grote aanwas een 0nder 7 team die meedeed in de competitie. Kortom, voldoende reden om eens een kijkje te nemen bij onze gezellige familie club. We trainen nog drie weken door, waarvan de laatste 2 weken alvast ter voorbereiding op het nieuwe seizoen met de nieuwe teams.

Helaas moeten we ook weer afscheid nemen van leden die stoppen en vaak al van jongs af aan bij de LHC hockeyen. Door studie of om te reizen, lukt het niet meer dit te combineren. Bedankt voor jullie jarenlange inzet en fanatisme!