van 't bestuur

Van de voorzitter_week 24

Beste leden,

Ook MA1 en de G-hockeyers zijn kampioen, van harte gefeliciteerd! Daarnaast vonden afgelopen weekend de Special Olympics Nationale Spelen plaats in de Achterhoek. 2.000 deelnemers verdeeld over 21 takken van sport waaronder ook hockey. Ook onze G-hockeyers waren hier bij aanwezig. Ze hebben niet alleen gehockeyd, waarbij ze tweede in hun poule zijn geworden, maar zijn ook naar het stadion van De Graafschap geweest, zie verder op de site een foto daarvan en het stukje over hun kampioenswedstrijd.
Ben je veteraan of zit je in meisjes A? Je kunt nog steeds een team vormen en je opgeven voor de Sterrendag op 23 juni. Er doen al zeker 10 teams mee, dus wat mij betreft nu al een succes.

Teamindelingen

A.s. zondag worden de teamindelingen bekend gemaakt. Vele weken is de TC hiermee bezig geweest. Naast de leeftijd en hockeykwaliteiten van onze kinderen is er vooral veel geluisterd naar coaches en ouders om vooral ook alle sociale en pedagogische aspecten in het totaalbeeld mee te nemen. Ik heb dit proces gevolgd en wil de lijncoördinatoren bij dezen alvast een groot compliment geven voor de professionele wijze waarop dit plaatsgevonden heeft.

Bij elke sportclub geldt dat een 100% ideale indeling niet mogelijk is. Toch weet ik dat er bij de LHC vaak een relatief zeer grote tevredenheid heerst bij zowel de leden als de ouders over de indeling en de wijze waarop die jaarlijks tot stand komt, dat krijgen we namelijk ook terug in de 10-minutengesprekken.  Mocht het nu zondag even niet helemaal zo uitpakken zoals uw kind of uzelf vooraf heeft bedacht, denk er dan eerst even twee dagen over na over hoe dat kan zijn gekomen.

Waar ik persoonlijk erg enthousiast over ben is dat er vanaf maandag 18 juni nog twee weken met het nieuwe team getraind wordt. Daardoor krijg je alvast een beeld met wie je straks gaat spelen en beginnen de teams met een kleine voorsprong aan het nieuwe seizoen. Soms worden teams in oktober net tweede in de voorcompetitie omdat ze nog niet goed genoeg op elkaar zijn ingespeeld en dit maakt dat de basis van de teams al eerder en steviger zal kunnen staan.

Trainers

Dit jaar hebben we met het technisch plan en de trainersdagen grote progressie geboekt. Ook aankomend seizoen willen we niet alleen de kwaliteit van de trainingen maar ook van onze jeugdtrainers verbeteren. Veel van deze goede jeugdtrainers gaan aankomend jaar door en daar zijn we erg blij mee. Met Rob Hupkens zijn we overeengekomen dat hij een extra dag training geven gaat. Ook Daan Kruisinga, die al een aantal weken training gegeven heeft afgelopen seizoen, zal één dag in de week training gaan geven en is daarmee de vervanger van Christiaan die ons verlaten gaat. En tot slot, ja het gonst al sinds zaterdag door de club en het klopt, blijft dus ook Annemiek!

We hebben zes weken lang sollicitatiegesprekken met externe trainers gevoerd en we zijn zeer kritisch. We willen echt dat de kwaliteit van trainingen verbeterd wordt. Echter willen we dat ook binnen ons budget en daarom duurde het even. We hebben niet gepanikeerd en hebben durven wachten en het resultaat is dat Annemiek, die gewoon in Nederland blijft wonen, trainster blijft bij de LHC. Zij stopt wel met coachen en het begeleiden van de coaches op de zaterdag maar zal een additionele rol gaan vervullen als trainingscoördinator zodat we nog meer aandacht kunnen geven aan de opleiding van jeugdtrainers. Een win-win in onze optiek en ik ben er trots op.

Tot slot

Donderdag wordt het kleine veldje gelegd maar vrijdag moet de lijm drogen. Blijf er dus vanaf! Zaterdagochtend openen we het veld door de linten weg te halen en dan mogen de jongste kinderen er op hockeyen, precies op de minislotdag.

Tot op het (mini)veld!

Tom van der Laan