Terugblik Sterrendag 2022: hoe gezellig en warm het was!

Zaterdag 18 juni jl. was het voor het eerst weer mogelijk sinds 2019 om een Sterrendag te organiseren. Dit toernooi is bedoeld voor (oud-) Heren 1 en Dames 1 spelers die op LHC hebben gespeeld in de 2e ( Dames) en 3e ( Heren) klasse van de Bondscompetitie. Behalve een partijtje hockey waarbij vooral gestreden wordt om de eer is deze dag een grote reünie van elkaar weerzien en oude herinneringen ophalen en nieuwe maken. Traditioneel wordt de dag afgesloten met een barbecue en ’s avonds een DJ in het Clubhuis.

Dit jaar meldden 8 teams zich aan: 5 Heren- en 3 Damesteams onder welluidende namen als Vinkenslag, Talententeam, Beeks, Cassave en jong Heren 1 en de Dames vertegenwoordigden zich onder Vlammende Ballen, Sterren van de 3 e helft en WAAZAV. Om 13.00 klonk het fluitsignaal voor de eerste wedstrijd waarna de reeds ingekorte speeltijd van 30 naar 25 minuten al snel te lang bleek vanwege de temperatuur van toen al ruim 30 C. Wedstrijden werden ingekort naar 20 minuten met eventueel een drinkpauze van enkele minuten.

De Heren en Dames teams speelden in aparte poules 4 wedstrijden tegen elkaar waarna bij gelijke stand een finale door middel van shoot outs zou plaatsvinden. Na het laatste fluitsignaal om 17.25 uur stonden de volgende standen op het scorebord:

• Talententeam 22 punten
  • Cassave 11 punten
  • Beeks 9 punten
  • Jong Heren 1 6 punten
  • Vinkenslag 4 punten
  • Vlammende Ballen 13 punten
  • WAAZAV 12 punten
  • Sterren v d 3 e helft 8 punten

Na jarenlange hegemonie van Vinkenslag heeft Talententeam (Herenteam tussen 2012- 2015) de overwinningsfakkel bij de Heren overgenomen en in hun overwinningsspeech zeiden ze zeker volgend jaar hun titel met verve weer te willen  verdedigen. Bij de Dames ging de eer naar de Vlammende Ballen die naast de prijs van de gelegenheid gebruik maakten om het winnende Heren team met water uit de brandslang af te koelen waar menigeen ook gretig gebruik van maakte.

Ondanks de warmte was het een supergezellige dag waarbij ook de vele toeschouwers een bijdrage leverden door hun favoriete team hartstochtelijk aan te moedigen! Water, bier, wijn en frisdrank naast bitterballen en barbecue zorgden voor de inwendige mens en de DJ verzorgde feestelijke muziek tot in de late uurtjes.

De Sterrendag 2023 staat gepland op zaterdag 17 juni 2023 en hopelijk kan deze mooie traditie nog lang op de Lochemse Hockey Club plaatsvinden!