In Memoriam - Wim van Hall

Op woensdag 24 november jl is Wim van Hall overleden. Wim wist sinds kort dat hij ernstig ziek was en wij hebben Wim op 12 november nog kunnen bezoeken. Wim was ruim 30 jaar actief vrijwilliger van de Lochemse Hockey Club.

In de jaren ‘80 was Wim al coach toen hij hier kwam wonen en zijn dochters bij de LHC kwamen spelen. Midden jaren ‘90 werd hij lid van de Technische Commissie. Wim stond altijd langs de lijn, zelfs tijdens trainingen, en was ontzettend gemotiveerd als het aankwam op hockeytechniek én mentaliteit.

De afgelopen 11 jaar was hij zowel lid van het Accommodatieteam (het "A-team”) als lid van de stichting (SAR) waar de LHC onder valt. In die dubbelrol verzorgde hij onder andere ook alle keepersmaterialen. Wat hem typeerde was zijn zorgvuldigheid en hart voor de zaak. Hoewel hij toch in het buitengebied van Lochem woonde, deerde het hem niet om voor een ontbrekend gespje of bandje van een keepersoutfit op en neer te rijden en te regelen dat alles in orde was. En tot twee jaar terug floot Wim nog elke zaterdag een jeugdelftal. Hiermee was Wim oprecht een van de grootste vrijwilligers die de LHC kent en heeft gekend.

Wij kenden Wim als een bescheiden man die bij voorkeur niet op de voorgrond aanwezig was. Op zijn eigen charmante manier wist hij waar hij voor ging. Een persoon die met veel toewijding en zeer grote motivatie streed voor de kwaliteit van hetgeen er gebeuren moest. Zelfs tot in zijn laatste dagen bleef Wim komen en doen wat kon.

Wim, heel veel dank, we gaan je missen.

Namens de leden en vrijwilligers van de LHC,

Bestuur LHC

Foto: Wim in actie tijdens zijn laatste wedstrijd als scheidsrechter.