Uit het keepershart: om te winnen moet je kunnen verdedigen

Nieuws afbeelding 19-7 Als hockeyer wil je graag belangrijk zijn voor je team. Veel goals en mooie acties zijn echter niet het enige wat een team nodig heeft.. Om als team te kunnen winnen moet je kunnen verdedigen. Ook weinig tegengoals zijn van groot belang. Iemand die altijd overzicht heeft en goede aanwijzingen kan geven, een slot op de deur. Al deze taken neemt een goede keeper op zich. Keepen is veel meer dan ballen tegenhouden. 70 minuten lang alert zijn, coachen en kracht uitstralen. Dat is keepen. Die redding in de laatste minuut van de kampioenswedstrijd, maar ook een 1 op 1 situatie midden in een saaie wedstrijd. Keepen is naast een fysieke uitdaging een mentaal spel. Je team helpen om positief te blijven en het de tegenstander moeilijk maken, zijn dingen die een goeie keeper kan.

Is dit wat voor jou? Train dan een keer mee! Het keepersteam staat te popelen je te ontvangen, dus meld je gerust aan.
Sportieve groeten,
Merlijn Dewasme (keeperstrainer LHC)

Foto: Merlijn in actie in de zaal