Na sneeuw komt zonneschijn - De Digitale Kreet maart 2021

Na sneeuw komt zonneschijn
Het winterseizoen ligt achter ons, de sneeuw maakte plaats voor lentezon in februari en zo zagen we de afgelopen week weer volop hockeyers in korte broeken en rokjes op de velden! Natuurlijk hadden we de hoop om per maart weer meer mogelijkheden te hebben op de velden, bijvoorbeeld voor de veteranen, trimmers, G-hockey, en ook op hervatting van de competitie. Helaas moeten we nog geduld hebben… Gelukkig gelden de verruimingen wel voor onze seniorenteams (tot 27 jaar) en kunnen zij weer samen hockeyen, net als de jeugd. Maar lockdown of niet… Er zijn genoeg positieve ontwikkelingen op de LHC, waarin we jullie graag meenemen!

Coronaproof hockeyen in tweetallen

Vorige week zondag trainden onze volwassen leden voor het eerst sinds lange tijd weer samen – volledig coronaproof: een mixtraining voor vooraf aangemelde duo’s. Maar liefst 32 veteranen en veterinnen die op 1,5 meter afstand en in vaste tweetallen konden trainen. Wil je ook meetrainen op zondag van 10.30 tot 12.00 uur? Meld je dan hier aan als tweetal voor zaterdag 17.00 uur. Ook verschillende andere "27+-teams” starten nu weer met teamtrainingen in tweetallen.

Jeugd speelt om de Quarantaine Cup
Dit weekend zijn de jeugdteams vanaf D gestart aan onze eigen mix-competitie. Welk team gaat er vandoor met de Quarantaine Cup? Twee poules van zeven teams spelen tot half april iedere zaterdag in toernooivorm om deze (hopelijk) eenmalige cup. Veel plezier allemaal!

Kabouters en Benjamins in actie

En ook onze jongste spelers bestormden zaterdag weer het veld. Met spelletjes met en zonder stick, en natuurlijk lieten zij de hulptrainers nog even naar adem happen tijdens het afsluitende potje tikkertje.

We mochten ook een paar nieuwe kinderen verwelkomen! Ken jij ook kleuters of kinderen uit groep 3 die het leuk vinden om hockey uit te proberen? Ze mogen gerust aanhaken op zaterdagmorgen om 0830 uur voor de training!

Petje af - muts op

Heb je de coole mutsen van de trainers al gezien? Zij bikkelden deze winter door op het veld! Daarom zetten TC en bestuur de petjes af voor hen en deelden zij deze speciale LHC mutsen uit.

Wil je ook zo’n lekkere muts in jouw collectie? Voor €6,50 bestel je ‘m via Martin Rietman.

Blik en stick vooruit
Wat de officiële competitie dit seizoen nog zal brengen is nog een vraagteken. De KNHB geeft aan ook alvast voorbereidingen te treffen voor volgend seizoen, en dat geldt ook voor de LHC. Nieuwe leden zijn altijd welkom – zij mogen altijd eerst kennismaken voordat ze lid worden. Mocht je willen opzeggen – denk er dan svp aan dit voor 1 mei schriftelijk te doen.

Maar voordat we de pijlen richten op volgend seizoen, hebben we als bestuur en TC het voornemen om – zodra het weer kan – extra hockeyactiviteiten voor alle leden te organiseren. Wil jij een rol spelen in de organisatie? Meld je dan bij Jolien Muntjewerf.

Tenue 2021-2022

Volgend seizoen schitteren we allemaal in een gloednieuw tenue. De sokken, broeken en rokjes konden we dit seizoen al bestellen, het nieuwe shirt gaat bijna in productie. Goed nieuws! Onze hoofdsponsor ABN AMRO pronkt weer op de shirts – we hebben de samenwerking mogen verlengen met dank aan de sponsorcommissie!

Heb of ken jij een bedrijf die de allerlaatste sponsorplek op de nieuwe shirts kan vervullen? Boudewijn hoort het graag!

Vacatures
Onze vereniging draait dankzij de inzet van vrijwilligers op alle fronten. Of het nu gaat om hockeytechnische zaken zoals TC, wedstrijdleiding of teambegeleiding. Om het reilen en zeilen van alles op en rond de velden en clubhuis, de club in algemene zin. Of om de vele sociale activiteiten, de aanwas van nieuwe leden en sponsors. We verwelkomen graag altijd meer vrijwilligers in de verschillende disciplines, maar dit keer vragen we jullie aandacht specifiek voor twee commissies.

Sponsoring -De leden van de sponsorcommissie willen na jaren inzet graag het stokje overdragen. Vind jij ook dat de LHC een mooi visitekaartje is voor bedrijven in de omgeving en heb je een goed netwerk in Lochem en omgeving? Dan kunnen we je hulp goed gebruiken! Neem contact op met Tom van der Laan of Boudewijn van Vilsteren.

Activiteiten voor de Jongste Jeugd– Heb jij kinderen in de Jongste Jeugd (kabouters tot en met E-jeugd) of vind je het leuk om voor deze groep kinderen activiteiten te bedenken of (mee) te organiseren? Jolien Muntjewerf hoort heel graag van jou (en andere ouders)!

KNHB corona-update
Lees hier de laatste corona-update van de KNHB.

Namens bestuur en TC,

Blijf gezond, tot gauw op de LHC