Update coronavirus

Beste leden,

Helaas helaas helaas... De strengere maatregelen zaten er al aan te komen maar zijn nu toch onontkoombaar. We vinden het ontzettend jammer dat ook wij in de hockeysport hierin een stap terug moeten doen. Maar zoals premier Rutte aangeeft: we moeten met elkaar nu een flink tik uitdelen aan het virus. En wij hockeyers kunnen dat: een tik uitdelen! We nemen dus met zijn allen onze verantwoordelijkheid om als samenleving het coronavirus terug te dringen. Maar wat betekent het precies voor ons, hockeyers van de LHC?

In het kort
De jeugd mag blijven hockeyen. Geen competitiewedstrijden maar sowieso trainingen en onderlinge wedstrijden blijven mogelijk. Gelukkig! Nu stond, in verband met de herfstvakantie, toch al voor de komende weekenden geen competitiewedstrijd op het programma en kunnen wij de tussenliggende tijd benutten om het wedstrijdspelen, onderling en op een veilige manier, vorm te geven.

Helaas is het beoefenen van teamsport voor volwassenen de komende weken niet toegestaan. Sporten en fit zijn blijft onverminderd belangrijk en daar willen wij als LHC ook onze rol en verantwoordelijkheid in pakken. Hoe en wat precies: daar komen we binnenkort op terug (direct na de herfstvakantie). Helaas zal voorlopig woensdagavond 14 oktober de laatste avond zijn dat de gebruikelijke trainingen voor senioren, veteranen en trimmers plaatsvinden.

Hoe lang gaat dit duren?

Dat weten wij niet; minister Rutte geeft aan minimaal 4 weken. Wij kijken in ieder geval actief naar mogelijkheden om toch binnen de geldende maatregelen fit en actief te blijven. Zodra er nieuws is, hoor je dit, we streven naar communicatie hierover direct na de herfstvakantie.

Voorbereidingen voor veldhockey in de winter

Afgelopen week hebben we al laten weten dat wij deze winter niet de zaal in gaan voor hockey maar onze leden in de gelegenheid stellen om op het veld actief te blijven (training en waar mogelijk een midwintercompetitie). Ondanks de nieuwe maatregelen gaan wij door met de voorbereidingen hiervoor. Over de nadere invulling komen we zoals gezegd ook na de herfstvakantie terug.

Dank voor jullie support alvast!

Bestuur LHC