Jeugdtrainingen hervat vanaf woensdag 29 april

De jeugd mag weer hockeyen….. Maar wel onder strikte voorwaarden!

De trainingen voor de jeugd starten op woensdag 29 april. Het trainingsschema is per e-mail en via de lijncoördinatoren verstrekt.

We zijn blij dat we weer kunnen starten met hockeyen. Dit kan echter alleen als we ons houden aan de regels die de overheid en de LHC hieraan stellen. Hieronder volgt het protocol dat we volgen.

Corona-protocol - Algemeen

-Je bent meer dan welkom als je gezond bent en wilt hockeyen.

-Als je ziekteverschijnselen hebt en/of je voelt je niet goed, kom dan niet.

-We starten voor alle jeugdteams met één training in de week. In de week van 20 mei evalueren we de situatie en bepalen we of we het aantal trainingen uitbreiden.

-Het is de ouders en begeleiders van de kinderen niet toegestaan het terrein van de club te betreden.

-Het trainingsrooster is bijgevoegd en wordt tevens verspreid via de lijncoördinatoren.

-Mochten er vriendjes of vriendinnetje zin hebben om met de training mee te doen, is dit mogelijk. Wel graag de trainer van tevoren inlichten.

Corona-protocol - Logistiek

-Kom je met de fiets naar de hockeyclub?

Neem dan op de heen- en terugweg de bestaande regels in acht: geen grote groepen en ruim afstand houden.

-Kom je als ouder / begeleider iemand brengen/halen?

Dringend verzoek om de kinderen af te zetten buiten de poort en niet zelf het terrein op te gaan. De trainers en hulptrainers zorgen voor de nodige opvang en ondersteuning op het veld.

-Blijf je als ouder wachten?

Blijf dan in de auto. Ook in de omgeving van de hockeyclub gelden de algemene samenscholingsregels.

-Hoe komen we de velden op en gaan we er weer af?

Veld 1 en 2 betreden door het achterste poortje en eventueel wachten bij de markeringen. De velden verlaten we via het voorste poortje.

-Mag ik met iedereen contact hebben?

Beperk het contact tot je eigen team. Vermijd contact met andere teams. De trainingen worden zodanig georganiseerd dat de teams om en om het veld kunnen betreden en verlaten.

Corona-protocol - Training

-Kom svp op de aangegeven tijd, niet eerder. Het warmlopen is onderdeel van de training, een kwartier eerder op het veld aanwezig zijn geldt dus nu niet!

-Spelers mogen alleen eigen materiaal aanraken, zoals stick en bidon met naam.

-We trainen zonder hesje. Neem daarom zelf een donker en een licht shirt mee.

-Het is voor iedereen verboden om de neus te ledigen en/of te spugen op het veld.

-Alleen de trainer raakt de ballen aan, spelers raken de bal alleen met de stick aan.

-Ook andere trainingsmaterialen, zoals pionnen, worden alleen door trainer aangeraakt.

-Voor de jeugd vanaf 12 jaar geldt de anderhalve-meter-regel ook tijdens de training. De trainingen worden hierop aangepast.

-Hoewel de overheid geen restricties geeft voor het sporten bij kinderen van 12 jaar en jonger, vragen we de ouders / begeleiders om met alle kinderen af te spreken het fysiek contact zoveel mogelijk te beperken.

-In de huidige situatie is het nog meer dan anders noodzakelijk om de aanwijzingen van de trainers en begeleiders strikt op te volgen.

Corona-protocol - Keepers

-Alleen vaste jeugdkeepers kunnen gebruik maken van de keepersspullen.

-Tassen worden buiten klaargezet. Je haalt ze dus niet zelf op in de kleedruimte.

-Het heeft de voorkeur de tassen mee naar huis te nemen. Is dit niet mogelijk, dan worden de tassen na de training weer teruggezet in de kluisjes.

We roepen iedereen op zich verantwoordelijk te gedragen. We kunnen alleen slagen als iedereen zich aan de regels houdt. Mocht dit niet het geval zijn, zullen we als LHC de maatregelen nemen die noodzakelijk zijn.

Neem bij vragen en/of opmerkingen contact op met je verantwoordelijke lijncoördinator.

Veel hockeyplezier namens de TC - Lochemse Hockeyclub