van 't bestuur

Van de voorzitter!

Beste leden,

Zoals de teller op de website laat zien, is het nog minder dan 100 dagen te gaan tot onze lustrumdag op zaterdag 16 mei. Hier wordt al sinds oktober heel hard aan gewerkt. Vergeet deze datum niet in de agenda te zetten, want - naast dat het een competitiedag is voor de jeugd – is de hele dag én avond gevuld met activiteiten die voor en door alle leden worden georganiseerd. Het thema en het programma delen we binnenkort: op de coach-avond, vrijdag 14 februari, in het clubhuis.

Op de afgelopen coach-avond eind november waren niet alle coaches hierbij aanwezig. Op 14 februari hopen we oprecht van wel. De reden hiervoor is dat we gewerkt hebben aan het realiseren van een technisch en tactisch plan voor de jeugd. Dit plan wordt per 14 februari uitgerold. Concreet betekent het dat we met heel gerichte thema’s gaan werken met als eerste thema de strafcorner. Er zijn drie specifieke varianten ontwikkeld die aan alle teams van de LHC op uniforme wijze op de training zullen worden aangeleerd. Hier gaan alle jeugdteams tussen 14 februari en de meivakantie dus veel trainingsuren in steken. Het is voor deze kinderen dus cruciaal dat hun coach (ook de meer ervaren coach) weet welke varianten hen straks aangeleerd zijn wanneer de wedstrijden starten; anders weet je als coach ook niet hoe je het team hierin kunt begeleiden en doen we hun inzet in de trainingen tekort. Ook geeft een gastspreker met professionele coachervaring uitleg over de instrumenten die je als coach hebt om te komen tot een positief sportklimaat. De TC heeft jullie inmiddels al enthousiast uitgenodigd, inloop is vanaf 20h00.

Minder gericht op de coaches maar vooral op alle volwassen leden, ouders van jeugdleden en eenieder die geïnteresseerd is, is de lezing van Björn Kuipers op de LHC op maandag 2 maart om 19h30. Björn Kuipers is topscheidsrechter en topondernemer en zal in zijn lezing vertellen hoe het is om onder grote druk zaken in goede banen te leiden. Word dus nu lid van de Club van 100 van de LHC. Hiermee steun je dan niet alleen onze club op weg naar het door de jeugdleden gewenste waterveld, maar ontvang je tevens 2 kaarten voor deze avond. Ook is losse kaartverkoop per kaart mogelijk, bekijk hiervoor onze website om te bekijken hoe die te bemachtigen en neem ook zeker je voetbalvrienden mee.

De meesten van jullie zullen vanwege de zaalcompetitie sinds begin december niet meer op de club zijn geweest. Hierdoor is het besef er misschien niet dat daar nu al 10 weken lang dagelijks door slechts een handjevol vrijwilligers een complete verbouwing wordt uitgevoerd. Een wens van de leden zelf die jaarlijks in de 10-minutengesprekken met jullie naar voren kwam en nu wordt gerealiseerd. In december is de complete keuken gesloopt, zijn leidingen verlegd, is een nieuwe meterkast aangelegd, zijn muurtjes gebouwd en gestuct en is de tegelvloer deels vervangen. Vanaf januari is ook de verlichting aangelegd en nu wordt de keuken geheel nieuw opgebouwd. Dit alles in lijn met zowel de praktische wensen van alle barhoofden als de decoratieve wensen van de jeugd. Tijdens de coach-avond zitten we dus nog een beetje in het stof maar op maandag 2 maart met Björn Kuipers zal het allemaal zijn gerealiseerd. Op zaterdag 7 maart knippen we dan samen met de kabouters, die dan weer op de zaterdagochtend trainen, ook met de jeugd feestelijk het openingslint door.

Tot slot wil ik heel enthousiast aankondigen dat Marieke Leussink per 1 januari als secretaris van de club is begonnen. Formeel zal zij in de ALV worden voorgedragen als bestuurslid maar in de praktijk is zij al voor ons gestart en zal zij jullie binnenkort al voor de 10-minutengesprekken in begin maart uitnodigen. Marieke zal zichzelf binnenkort voorstellen, maar ik kan wel al vertellen dat ze een brede achtergrond heeft op het gebied van communicatie en dat ze - naast dat ze een kind bij ons op de hockey heeft - zelf ook sinds dit seizoen bij de veterinnen speelt. Hiermee is het bestuur definitief van 7 naar 9 leden uitgebreid, ververst, en compleet. Wij kijken allen met veel plezier uit naar de tweede seizoenshelft die zoals u hebt kunnen lezen veel voor ons in petto heeft.

Mede namens Marieke, Jolien, Alice, Marc, Bas, Boudewijn, Frank en Matthy, tot op de club!

Tom van der Laan

Voorzitter LHC