Van de Technische commissie

Informatie over teamindelingen

Op 17 juni a.s. zullen in de loop van de dag op onze site de nieuwe teams gepubliceerd worden.  Zoals elk jaar is de tc verantwoordelijk voor een adequate teamindeling, waarbij de lijncoördinator voor elke lijn bij de meisjes en jongens nauwe contacten onderhoudt met de (hoofd)trainers en coaches. De indeling wordt gemaakt in samenspraak met de collega lijncoördinatoren en met deze trainers en coaches, die in het lopende seizoen ook gevraagd worden hun schriftelijke input te leveren omtrent de ontwikkeling en prestaties van spelers in hun team. De jeugdelftallen worden bij de LHC in eerste instantie op leeftijd samengesteld. Daarnaast wordt er op sterkte en op de ontwikkelmogelijkheden geselecteerd, waarbij techniek, inzet/motivatie, persoonlijkheid en snelheid een belangrijke rol spelen. Voorts is het nogal eens een uitdaging om alle teams in een lijn, van een uitgebalanceerd aantal spelers te voorzien. Zowel getalsmatig als voor wat betreft de posities.

U kunt ervan overtuigd zijn dat de tc alle moeite doet om dit proces voor elk team zo zorgvuldig mogelijk te doen.

28 juni tc ‘spreekuur’

Sinds enige seizoenen organiseren wij een inloopavond voor leden en/of ouders om desgewenst een toelichting te krijgen op de teamindelingen. Dit keer zal dit zijn op donderdag 28 juni a.s. van 19.30-20.30 uur in ons clubhuis. U hoeft zich daarvoor niet aan te melden.

Laatste trainingen van het seizoen

Na het einde van de competitie (dit is voor de jeugd op zaterdag 9 juni) traint iedereen nog een week in zijn of haar eigen team en worden er vooral partijtjes en leuke spelletjes gedaan.

Op 17 juni worden de nieuwe teamindelingen op de site gepubliceerd. Vervolgens kan er nog twee weken 2x per week getraind worden met het nieuwe team zodat je daar al enigszins aan kan wennen. Het trainingsrooster 18 t/m 29 juni wordt hierbij eveneens gepubliceerd, maar let op: geldig vanaf 18 juni in de nieuwe teamsamenstelling! De dagen blijven hetzelfde, qua tijden kan het iets afwijken, omdat we komend seizoen niet precies dezelfde aantallen teams zullen hebben binnen een lijn.

Op 7 juni is de laatste keeperstraining D, C, B en A jeugd. Op 8 juni hebben we voor de laatste keer de Technical Friday en de keeperstraining Jongste Jeugd.

Zaalhockey

Nog even een herinnering, zie ook het bericht op site: alleen als je komend seizoen niet wilt zaalhockeyen dien je je voor 1 juli af te melden via [email protected]

Oproep voor zaalhockeycoördinator: er hebben zich nog geen geïnteresseerden gemeld voor deze tijdelijke vrijwilligerstaak. Zonder coördinator staat het zaalhockeyen voor de LHC op losse schroeven! Ook hier is de deadline 1 juli a.s. Info krijgt u via de tc-leden. Ook voor de overige vacante posities binnen de tc (lijncoördinator/ trainingscoördinator) kunt u ons altijd benaderen.

Wij wensen iedereen nog een paar leuke hockeyweken toe en vast een heel fijne zomervakantie.

Met sportieve groeten,

Technische commissie Lochemse Hockey Club