Gaan wij weer hockeyen in de zaal?

De club is inmiddels druk bezig met de voorbereidingen voor het zaalhockey komend seizoen.

Een grote verandering is dat de TC besloten heeft alle deelnemende teams aan de KNHB competitie te laten meedoen (geen TVO meer). Het grote succes van afgelopen seizoen, waarbij zowat alle jeugdteams met enorm veel plezier hebben gehockeyd in de zaal, willen wij graag voortzetten. De eerste aanzet daartoe wordt momenteel gegeven met het nemen van opties op diverse hallen. De volgende stap is het inventariseren van het aantal speelsters en spelers.

Deelname zaalhockey:
Gezien het enthousiasme verwachten wij weer een bijna 100% deelname volgend seizoen van de 8-tallen t/m A-jeugd plus senioren. Wil je niet zaalhockeyen? Meld je dan voor 1 juli af via [email protected] (als je wel wilt zaalhockeyen hoef je dus niet te reageren).

Het zaalhockeyseizoen loopt van half november tot eind februari. Gemiddeld aantal speeldagen per team: 5 (twee wedstrijden per speeldag, op zaterdag of op zondag). Er wordt wekelijks getraind in Lochem, Laren, Markelo, Borculo of Barchem. Voor onze 6-tallen worden er enkele clinics gegeven (ook hiervoor wordt een vergoeding gevraagd).

Zaalhockey is ontzettend leuk en leerzaam, maar bedenk wel:
  • (evt.) aanschaf zaalstick en handschoentje, zaalschoenen
  • zaalcontributie (dit jaar € 50,00)
  • elk team bestaat uit 8 à 11 speelsters/spelers
  • bij de thuiswedstrijd regelt elk team vanuit haar midden een zaalwacht en tijdwaarnemer.

ECHTER, ER IS EEN HEEL GROTE ‘MAAR’: HET ZAALHOCKEYEN VOLGEND SEIZOEN STAAT OF VALT MET DE KOMST VAN EEN NIEUWE ZAALHOCKEYCOŐRDINATOR (BIJ VOORKEUR 2 PERSONEN).

ZONDER HEM OF HAAR KAN DE LHC DIT NIET VAN DE GROND TREKKEN.
DAAROM: OUDERS, GEEFT U ZICH ALSTUBLIEFT VOOR 1 JULI OP VOOR DEZE TAAK ([email protected])

Wat doet een zaalhockeycoördinator?

• Inventariseren aantal deelnemende leden
  • Definitief huren van de in optie genomen hallen en regelen materialen (ballen/balken)
  • Communiceren met de managers/coaches van de teams (zaalwacht, tijdwaarnemer) en over samenstelling teams (verantwoordelijkheid TC
  • Communiceren met de TC (trainingsrooster: uitvoer trainingscoördinator
  • Organiseren spelregelavond (uitvoer: scheidsrechterscommissie)
De coördinator -zoals gezegd, het liefst zien wij dat deze functie door twee personen uitgeoefend wordt- wordt actief ondersteund door het wedstrijdsecretariaat (communicatie met de KNHB) en de scheidsrechterscommissie. Daarnaast geeft het Accommodatieteam (A-team) altijd goede raad.
De coördinator hoeft geen kennis van het hockeyspel te hebben. Hij/zij vindt het leuk om dingen te regelen en communiceert makkelijk. Eerst meer info? Neem dan contact op met Eric van den Bergh (afgelopen seizoen coördinator): 06-40808114 of neem even contact op met de TC.

Wij hopen dat iemand zich meldt, want anders zijn wij tot onze grote spijt genoodzaakt het zaalhockeyseizoen 18-19 aan ons voorbij te laten gaan.

Met vriendelijke groet,
Technische Commissie LHC