1.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 2.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg header-tempo.jpg
 
Spelregels

Spelregel van de week

Nieuws afbeelding 20-3
Deze vraag was een lastige tijdens het laatste spelregelexamen:

 

Aanvalster schiet laag op doel bij een normale veldaanval. Speelster en bal zijn op dat moment in de cirkel. De bal dreigt naast geschoten te worden. De scheidsrechter staat in het veld vlak voor de achterlijn en de bal raakt zijn voet. Daarna rolt de bal in het doel. Is dit een doelpunt?

a) nee, de aanvalster of een van haar teamgenoten moet de bal in de cirkel het laatst hebben aangeraakt om tot een geldig doelpunt te kunnen komen
b) nee, de scheidsrechter maakt shoot; vrije slag voor de verdediging
c) ja, de scheidsrechter wordt beschouwd als een 'dood element'

 

 


Juiste antwoord is:
c, hoe spijtig ook voor het verdedigende team: dit is een geldig doelpunt.