van 't bestuur

Van de voorzitter_week 10

Beste leden,

Iedereen weer zin in de tweede seizoenshelft? Terwijl ik dit schrijf heb ik vier keer mijn verhaal ingekort. Er zijn zoveel ontwikkelingen gaande om te delen. Daarom ga ik het anders doen. Ik ga jullie 2- wekelijks kort berichten. Dat leest ook prettiger. Ik sla nu dus bewust even een hele hoop zaken uit de winterstop over maar zal die met terugwerkende kracht in mijn toekomstige stukjes verwerken. Wel schrijf ik altijd vanuit onze drie pijlers; 1) de basis op orde 2) sociaal 3) hockey technisch.

Kampioenen

Ten eerste felicitaties aan JB1, MA2, MC3 en JC2 die allen kampioen zijn geworden in de zaal! Ook felicitaties aan Hetty Helder, Veterinnen A met het behalen van de gedeelde tweede plaats betreft vrijwilligster en sportteam van het jaar en ook Kristel van Dijk met haar derde plaats voor de sportfoto van het jaar.  Wat mij wel van het hart moet is dat we met onze leden en ouders in totaal weinig hebben gestemd. Er was in heel Lochem in totaal 300 keer gestemd, daar hadden we van onze leden iets meer sms-verkeer verwacht. Desalniettemin dank aan degene die hun waardering hebben doen laten blijken. En daarnaast uiteraard ook onze oprechte felicitaties aan de terechte winnaars en winnaressen van de andere sportclubs uit Lochem.

Trainingen en wedstrijden starten weer

Deze week starten de trainingen en ook de competitiewedstrijden weer. Afgelopen 17 januari hebben we een train-de-trainer dag op de LHC gehad. Niet alleen hebben we de uitrol van ons technisch plan geëvalueerd, ook hebben onze trainers zich wederom bijgeschoold op het gebied van pedagogisch uitleg geven. Ook zijn onze trainers vanaf nu goed en professioneel herkenbaar aan hun rood-witte vesten met ‘TEAM LHC’ op de rug. Een mooie investering die we belangrijk vinden om te doen. Wil jij ook trainer worden aankomend jaar? Meld je dan bij Annemiek aan, er is voor aankomend jaar zeker nog plek. Wellicht heb jij binnenkort ook zo’n vest!

Rob Hupkens is ziek. Het gaat goed met hem maar hij moet even bijkomen. De aankomende drie weken is Daan Kruisinga zijn vervanger voor een aantal trainingen en voor de coaching van JA1. Daan is professioneel hockeytrainer en onder andere trainingscoördinator bij PW, welkom Daan. Rob neemt even rust en is voor de Pasen weer terug op het veld, veel beterschap gewenst.

Het grote Familie Paashockeytoernooi maandag 2 april

Yes! We mogen weer. Maandag 2 april vindt de tweede editie van het Paastoernooi plaats. Vorig jaar door het bestuur geïnitieerd, dit jaar is Caroline van Wijhe de coördinator van het toernooi. Vanaf vandaag worden de fysieke inschrijfformulieren door haar op de club bij de trainingen uitgedeeld. Er is wederom een ‘puber’ competitie voor 14-24 jaar en een competitie voor ouders en kinderen. Iedereen mag meedoen, minstens 1 lid van de LHC per team en alleen dames en meisjes mogen scoren. Hierdoor krijgen we gemende teams, wat gezellig is en blijft het veilig. Schrijf je snel met je hele gezin, familie en klasgenoten in. Je hoeft niet te kunnen hockeyen om wel weer een keer met iedereen in het veld te kunnen staan.

Nieuwe bestuurslid Facilitaire Zaken Bas Holshuijsen

Last but not least mag ik met trots verkondigen dat we Bas Holshuijsen in de aankomende ALV willen voorstellen voor de functie Facilitaire Zaken. Bas is wel al per 1 januari vast in deze functie gestart. Bas (41) heeft maar liefst vier hockeyende gezinsleden, fluit met regelmaat wedstrijden bij de jeugd en vervult in het dagelijks leven een zeer stevige functie in de horecawereld. Dit tezamen geeft hem een geweldig profiel voor het hebben van de verantwoordelijkheid van onze bar, de evenementen en de accommodatie. Wij heten Bas dan ook van harte welkom in ons bestuur, dat we maar mooi samen verder aan de club mogen bouwen en vooral veel plezier mogen hebben.

Tot op het veld!

Tom van der Laan