Over de zaalhockey

Beste zaalhockeyliefhebbers,

Binnenkort gaat het zaalseizoen van start. Jullie hebben je in groten getale aangemeld, met als resultaat een recordaantal teams voor de KNHB-competitie en de TVO-competitie. Wat zijn we daar als club trots op!

Alle eerste teams nemen deel in de KNHB-competitie en de overige teams in de TVO-competitie. De TVO-competitie is een initiatief van allerlei clubs uit de omgeving om teams onderling te kunnen laten zaalhockeyen.

Iedereen heeft zich individueel kunnen aanmelden voor zaalhockey. Wij hebben de zaalteams ingedeeld, zodat je met niet meer dan 10 personen in één team speelt. Dat betekent dat je als speler vaak in het veld staat en dus veel speelminuten maakt. Uit vorige jaren is gebleken dat het geen succes was om met meer dan tien personen in een team te spelen, vandaar dat de teams dit jaar bestaan uit maximaal tien leden.

De indeling van de zaalteams is gedaan op basis van leeftijd, kunde en vriendschap. En we willen dat jullie elkaar versterken tijdens het spelletje. Zaalhockey is totaal anders dan veldhockey. Het vergt namelijk andere kwaliteiten! We zien vaak dat leden zich enorm verbeteren tijdens de zaalperiode.

Voorgaande jaren maakten we alleen gebruik van De Beemd, maar dit jaar kunnen we ook gebruiken maken van De Braninkhal in Laren, De Onderschoer in Barchem en 't Timpke in Borculo. Voorgaande jaren trainden alleen de eerste teams in de zaal en de andere teams op het veld. Dit jaar heeft elk team wekelijks 45 minuten trainingstijd in de zaal. Een enorme vooruitgang waar we erg blij mee zijn!

Naast alle jeugdteams zijn we ook blij dat er zowel een Heren 1, als Dames 1, als Jong Dames 1 de zaal ingaat! Kortom; veel activiteit in de zaalperiode.

Zeer binnenkort wordt er een informatieavond georganiseerd om jullie allemaal te informeren over het spelletje zaalhockey! Kom daar naartoe met jullie vragen en wij zullen jullie door middel van beeldmateriaal en uitleg kennis laten maken met zaalhockey en wat er allemaal bij komt kijken.

We hebben er enorm zin in en we zien jullie graag in de zaal!

Met sportieve groet,

Eric van den Bergh