Algemeen over de teamindeling

Beste speelsters/spelers, beste ouders,

Seizoen 2016-2017 zit er weer op. Achter de schermen is de TC al weer geruime tijd bezig om de teams voor seizoen 2017-2018 samen te stellen.

Bij de teamindeling maken we onderscheid tussen de jeugdteams (elftallen) en de jongste-jeugdteams (3-tallen, 6-tallen en 8-tallen). Bij de jongste jeugd is er geen sprake van selectie op basis van sterkte van de spelers. Het is dus mogelijk dat een E1 team zwakker is dan een E2 of E3 team. Voor de jongste jeugd wordt op 18 juni van 11.00 – 12.00 de Teamdag georganiseerd, waarbij alle speelsters/spelers en hun ouders kennismaken met het team van volgend seizoen.

Om tot een goede indeling te komen bij de jeugdteams maakt de TC gebruik van feedback van coaches en trainers (door persoonlijk contact en het invullen/raadplegen van het beoordelingssysteem TIPS). Daarnaast hebben we afgelopen seizoen weer een lijntraining gehouden. Verder bezoeken de lijncoördinatoren en een aantal onafhankelijke beoordelaren wedstrijden om een beeld over teams en individuele spelers te vormen en/of te toetsen. Op basis van deze informatie maken wij een indeling waarbij de aspecten teambelang en individueel belang zo goed mogelijk worden afgewogen. Wij maken jullie er op attent dat er lopende het nieuwe seizoen nog verschuivingen zouden kunnen plaatsvinden, waarbij de ontwikkeling van speelsters/spelers een belangrijke factor is. Daarnaast speelt hierbij de aanwas van nieuwe leden ook een rol.

De teamindeling voor de 11-tallen zal zondag 18 juni in de avond bekend worden gemaakt middels een nieuwsbericht op de site. Nadat het seizoen 2016-2017 is afgesloten zal de nieuwe teamindeling in LISA verschijnen.

Daar waar voor de indeling dispensatie benodigd is geldt het voorbehoud dat de dispensatie nog door de KNHB moet worden verstrekt.

Ondanks dat wij denken zeer zorgvuldig en met goede argumenten tot een teamindeling te zijn gekomen, kunnen we ons voorstellen dat er in individuele gevallen vragen zijn of een toelichting wenselijk is. Wij hebben daarom besloten om op donderdag 22 juni van 20:00 tot 21:00 uur een inloop te houden in het clubhuis om een ieder een kans te geven om nadere uitleg te krijgen van de TC.

Wij wensen iedereen een fijne zomer toe en tot volgend seizoen.

Met vriendelijke groet,

Erik ter Brugge