van 't bestuur

Van de vicevoorzitter

Bardienst gekoppeld aan teams
Nog een paar weekenden en dan start alweer de tweede helft van het seizoen 2016-2017! De club heeft de afgelopen maanden alles behalve stil gelegen. Zestien teams zijn actief geweest in de zaal. Op de velden is ook veel getraind en zijn oefen wedstrijden gespeeld.
Niet alleen komen zo dadelijk onze spelende leden weer in actie. Ook al onze vrijwilligers kunnen weer aan de bak. De Lochemse Hockey Club draait op de inzet van al deze vrijwilligers, zo ook onze bar. Daarbij is de bar van de LHC het visitekaartje van onze club. Het is bovendien gezellig en leuk om de rol van gastvrouw/gastheer samen met andere ouders en leden te vervullen.
De LHC heeft ervoor gekozen om de bardiensten te koppelen aan de thuiswedstrijden van de eigen spelende kinderen . Dat wil zeggen dat, zodra het wedstrijdschema bekend is, de ouder van een spelend kind wordt ingedeeld voor een bardienst (op de dag en tijdstip dat het spelend kind thuis speelt). Als ouder(s) van een spelend kind wordt u maximaal twee keer per seizoen ingedeeld voor een bardienst. Een bardienst duurt maximaal vier uur.
Het draaien van een bardienst is een verantwoordelijkheid van een team. Net zoals het verzorgen van fruit of het rijden. Mocht u onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn dan dient u zelf voor vervanging te zorgen. Het ligt voor de hand om dan te ruilen met de ouders van het team van uw zoon of dochter.
Alle ouders en leden dragen bij aan de Lochemse Hockey Club. Van coaches en commissieleden van de LHC verwachten wij niet dat zij bardiensten draaien, van alle overige ouders wel. Hiermee proberen wij met het inplannen van de bardiensten zoveel mogelijk rekening te houden. Mocht dat onverhoopt een keer misgaan, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

Verbouwing clubhuis
Het clubhuis is van ons allemaal! Zeer binnenkort zal ik u informeren over de verbouwing van en aanpassingen aan het clubhuis. Dit is een grote wens van ons. Hier spreken we al lang over, en daarom is het ook zo fijn dat de verbouwing bijna concreet is!
Wekelijks wordt het clubhuis door vele leden bezocht. Voor of na een training, tijdens een teamoverleg of gewoon gezellig tijdens de wedstrijddagen. Het is de verantwoordelijkheid van ons allemaal om het clubhuis netjes en in goede staat achter te laten. Dat zelfde geldt voor de kleedkamers . Help de mensen achter de bar bij het opruimen en zorg op de doordeweekse avonden dat het clubhuis schoon wordt achtergelaten. Ons clubhuis wordt overdag gebruikt door de BSO (Buitenschoolse opvang). Een inkomstenbron die we graag willen behouden.

Feest voor de ouders en seniorleden, 11 maart a.s.
Nog drie weken en dan start de competitie weer. In de tweede helft van de competitie willen we met de LHC laten zien dat de LHC meer is dan alleen hockey. Zo vond afgelopen weekend de spooktocht plaats. Uit de 10-minutengesprekken van begin 2016 kwam de vraag hiernaar naar voren wat Lisanne en Anja heeft doen besluiten dit samen met 23 vrijwilligers weer te gaan organiseren en het was wederom een groot succes! Mooi hoe dit door leden zelf georganiseerd wordt.
Ook voor de ouders is er binnenkort een evenement georganiseerd. Op zaterdag 11 maart a.s. is er van 18:00 – 22:00 uur voor ouders , vrijwilligers, veteranen, veterinnen en trimmers een feest, het thema is aprèsski. Bent u als ouder nog nooit op een LHC feest geweest? Dan klopt dat want dit is een nieuw evenement! Nieuw dus voor iedereen en daarom vraag ik u niet alleen uw mooiste outfit aan te trekken en op 11 maart naar de LHC te komen, maar attendeer ook andere ouders er op dat dit plaats gaat vinden! Kent u niet veel andere ouders? Na deze avond wel! Heeft u nog nooit geskied? Na deze avond wel! Kaarten kosten €7,50 en zijn al te koop bij Tante Pos in het centrum van Lochem. Ook zullen we met het bestuur met kaarten langs komen aan de lijn, want u mag dit feest echt niet missen! Ik hoop u allen (21+) hier en tijdens de vele andere momenten weer met regelmaat op de club te mogen ontmoeten.

Tot slot
Tot slot nog iets over de veiligheid. Af en toe bereiken ons klachten van bewoners van het Tusseler dat er veel te hard wordt gereden. De maximum snelheid op de weg langs het Tusseler is 30 km per uur. Graag wil ik iedereen vragen zich daar ook aan te houden.

Hartelijke groet,
Huib Jacobs