Van de vicevoorzitter
21-2Bardienst gekoppeld aan teams
Nog een paar weekenden en dan start alweer de tweede helft van het seizoen
2016-2017! De club heeft de afgelopen maanden alles behalve stil gelegen. Zestien
teams zijn actief geweest in de zaal. Op de velden is ook veel getraind en zijn
oefen wedstrijden gespeeld.
Niet alleen komen zo dadelijk onze spelende leden weer in actie. Ook al onze
vrijwilligers kunnen weer aan de bak. De Lochemse Hockey Club draait op de
inzet van al deze vrijwilligers, zo ook onze bar. Daarbij is de bar van de LHC
het visitekaartje van onze club. Het is bovendien gezellig en leuk om de rol
van gastvrouw/gastheer samen met andere ouders en leden te vervullen.
De LHC heeft ervoor gekozen om de bardiensten te koppelen aan de
thuiswedstrijden van de eigen spelende kinderen . Dat wil zeggen dat, zodra het
wedstrijdschema bekend is, de ouder van een spelend kind wordt ingedeeld voor
een bardienst (op de dag en tijdstip dat het spelend kind thuis speelt). Als
ouder(s) van een spelend kind wordt u maximaal twee keer per seizoen ingedeeld
voor een bardienst. Een bardienst duurt maximaal vier uur.
Het draaien van een bardienst is een verantwoordelijkheid van een team. Net
zoals het verzorgen van fruit of het rijden. Mocht u onverhoopt niet aanwezig
kunnen zijn dan dient u zelf voor vervanging te zorgen. Het ligt voor de hand
om dan te ruilen met de ouders van het team van uw zoon of dochter.
Alle ouders en leden dragen bij aan de Lochemse Hockey Club. Van coaches en
commissieleden van de LHC verwachten wij niet dat zij bardiensten draaien, van
alle overige ouders wel. Hiermee proberen wij met het inplannen van de
bardiensten zoveel mogelijk rekening te houden. Mocht dat onverhoopt een keer
misgaan, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.
Verbouwing clubhuis
Het clubhuis is van ons allemaal! Zeer binnenkort zal ik u informeren over de
verbouwing van en aanpassingen aan het clubhuis. Dit is een grote wens van ons.
Hier spreken we al lang over, en daarom is het ook zo fijn dat de verbouwing
bijna concreet is!
Wekelijks wordt het clubhuis door vele leden bezocht. Voor of na een training,
tijdens een teamoverleg of gewoon gezellig tijdens de wedstrijddagen. Het is de
verantwoordelijkheid van ons allemaal om het clubhuis netjes en in goede staat
achter te laten. Dat zelfde geldt voor de kleedkamers . Help de mensen achter
de bar bij het opruimen en zorg op de doordeweekse avonden dat het clubhuis
schoon wordt achtergelaten. Ons clubhuis wordt overdag gebruikt door de BSO
(Buitenschoolse opvang). Een inkomstenbron die we graag willen behouden.
Feest voor de ouders en seniorleden, 11 maart a.s.
Nog drie weken en dan start de competitie weer. In de tweede helft van de competitie
willen we met de LHC laten zien dat de LHC meer is dan alleen hockey. Zo vond
afgelopen weekend de spooktocht plaats. Uit de 10-minutengesprekken van begin
2016 kwam de vraag hiernaar naar voren
wat Lisanne en Anja heeft doen besluiten dit samen met 23 vrijwilligers weer te
gaan organiseren en het was wederom een groot succes! Mooi hoe dit door leden
zelf georganiseerd wordt.
Ook voor de ouders is er binnenkort een evenement georganiseerd. Op zaterdag 11
maart a.s. is er van 18:00 – 22:00 uur voor ouders , vrijwilligers,
veteranen, veterinnen en trimmers een
feest, het thema is aprèsski. Bent u als ouder nog nooit op een LHC feest geweest? Dan klopt dat want
dit is een nieuw evenement! Nieuw dus voor iedereen en daarom vraag ik u niet
alleen uw mooiste outfit aan te trekken en op 11 maart naar de LHC te komen,
maar attendeer ook andere ouders er op dat dit plaats gaat vinden! Kent u niet
veel andere ouders? Na deze avond wel! Heeft u nog nooit geskied? Na deze avond
wel! Kaarten kosten
€7,50 en zijn al
te koop bij Tante Pos in het centrum van Lochem. Ook zullen we met het bestuur
met kaarten langs komen aan de lijn, want u mag dit feest echt niet missen! Ik
hoop u allen (21+) hier en tijdens de vele andere momenten weer met regelmaat
op de club te mogen ontmoeten.
Tot slot
Tot slot nog iets over de veiligheid. Af en toe bereiken ons klachten van
bewoners van het Tusseler dat er veel te hard wordt gereden. De maximum
snelheid op de weg langs het Tusseler is 30 km per uur. Graag wil ik iedereen
vragen zich daar ook aan te houden.
Hartelijke groet,
Huib Jacobs
Vicevoorzitter en Facilitaire Zaken