Geef de stick door

GEEF DE STICK DOOR…. 5 vragen aan Julia Heitmeijer:

Wie zorgt ervoor dat de velden er altijd keurig bij liggen en hoeveel tijd gaat daar in zitten? Wie regelt de administratie of de inkoop van materialen? Wie plant de wedstrijden en regelt er scheidsrechters? Deze rubriek laat je kennis maken met onze vrijwilligers. Thijs van Alen gaf eind juni de stick door aan Julia omdat zij één van de personen is die 2 keer per jaar een super leuk en gezellig hockeyfeest organiseert voor de oudste jeugd en senioren.

Vertel iets over jezelf en wat is je functie binnen LHC?
Hoi ik ben Julia Heitmeijer en ik ben 19 jaar. Ik ben begonnen met hockey toen ik 7 jaar was bij de F-jes. Toen ik 15 was ben ik naar de Dames 1 gegaan. Dit is nu mijn 5e jaar en ik speel nog altijd met veel plezier. Dit jaar coach en train ik ook MB1. Een heel gezellig team met veel potentie. Ook zit ik in de jeugdraad en organiseren wij twee keer per jaar de welbekende hockeyfeesten voor de A en B jeugd en de senioren. Verder zit ik in mijn laatste jaar van het CIOS in Arnhem. En hierna wil ik graag nog doorstuderen aan het HBO.

Wanneer en waarom ben je actief geworden op de club?
Toen ik 7 was ben ik op hockey gegaan door mijn zus. Zij zat al op hockey en ik ben toen een aantal keer gaan kijken en het leek mij toen erg leuk. Toen ik 16 was ben ik benaderd door de jeugdraad of ik wilde deelnemen in de jeugdraad. Eerst wist ik niet of het wat voor mij was, maar ik ben blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb.
Sinds vorig jaar train ik teams doordat ik voor school stage moet lopen. En ik coach nu voor mijn 3e jaar. Elk jaar zijn het weer andere teams, wat heel leuk is. Je hebt zó veel contact met de jeugd, wat ik heel belangrijk vind. Wat ik het leukste vind van het trainen en coachen van een team is dat je goed ziet wat ze in een jaar hebben geleerd. Zelf leer je ook veel op tactisch gebied.

Wat is je leukste moment/herinnering aan LHC?
Mijn aller aller allerleukste herinnering aan de LHC is het moment dat wij als Dames 1 in de laatste minuut van onze kampioenswedstrijd de 2-1 maakten, waardoor we kampioen werden. De sfeer op de club was echt super gaaf. Er waren mega veel supporters van jong en oud, spandoeken en muziek. Dat zal ik echt nooit vergeten.

Wat vind je goed en wat zou je verbeterd willen zien binnen LHC?
Wat ik goed vind binnen de LHC is dat er nu meer activiteiten worden gepland. Eerst waren er wel toernooien maar dat was alleen voor één lijn. Afgelopen jaar werden er bijvoorbeeld activiteiten georganiseerd voor de hele club. Er is nu meer gezelligheid en voor elke lijn wordt nu wat georganiseerd. Zo wordt iedereen bij de club betrokken.
Een punt van verbetering vond ik de communicatie tussen trainer en coach. Vaak wist de trainer niet wat er specifiek getraind moest worden om als team beter te worden. . Alleen weet ik dat Annemiek dit punt voor haar rekening heeft genomen, waar ik heel blij mee ben.

Aan wie geef jij de stick door en waarom?
Ik geef de stick door aan Annemiek van Drunen. Ze is vorig jaar bij de LHC gekomen en heeft sindsdien een heel belangrijke rol. Ze doet heel veel voor de trainers maar ook voor de coaches en teams binnen de club. Ze is heel erg bezig hoe ze iedereen kan helpen en zorgen dat er vooruitgang wordt geboekt. Ze doet veel meer dan iedereen denkt en ik vind dat dat gezien mag worden!

Wil je ook graag iets doen voor onze mooie club, dan kun je contact opnemen met Ingrid Middag van de Vrijwilligerscommissie: 06-14382065 (of [email protected])