Langs de lijn

Langs de lijn....

Wanneer je kinderen op zaterdagochtend hockeyen bij de kabouters of bij de benjamins zullen deze twee dames je niet onbekend zijn: Karin Bonke en Annelies Snellink-Emsbroek, coördinatoren allerjongste jeugd. Omdat beide dames aan het einde van het seizoen stoppen met deze functie, vonden wij het hoog tijd om ze eens in de spotlight te zetten en hen een aantal vragen te stellen:

* Voor degenen die jullie niet kennen, wie zijn jullie?
Karin: ik ben Karin Bonke, 38 jaar en woon samen met Marc Maatmann en onze 2 kinderen Kian en Isa in Lochem. In het dagelijks leven sta ik voor de klas van het basisonderwijs.
Annelies: ik ben Annelies Snellink-Emsbroek, 40 jaar en getrouwd met Arjan Snellink. Samen met onze 2 meiden Lieke en Jente wonen we in Lochem. Ik werk op Kindcentrum Lea Dasberg en sta voor groep 1/2.

* Wat houdt jullie functie eigenlijk in?
Binnen de hockeyclub hebben wij de taak om iedere zaterdagochtend om 08.00 uur het clubhuis te openen. Wij maken alvast de ranja klaar voor de kabouters en benjamins. Ook zetten we dan de eerste potten koffie en thee. Verder zorgen wij ervoor dat we de gegevens van nieuwe leden verwerken in een schema voor Piet de Kant en hebben we regelmatig een kort overleg met Piet over de gang van zaken. Vorig jaar hebben we ons ingezet om nieuwe leden te werven door middel van flyers uit te delen op de scholen in Lochem en omstreken. Door deze functie hebben we meer binding gekregen met de Lochemse hockeyclub, wat wij als heel prettig ervaren.

* Hoe zijn jullie hier ingerold en hoelang doen jullie dit al?
Twee jaar geleden zijn wij langs de lijn benaderd en werd ons de vraag gesteld of wij deze functie wilden overnemen. In ons enthousiasme hebben we beiden ja gezegd. Ondertussen doen we dit al twee jaar met heel veel plezier! Volgend schooljaar stromen onze meiden door naar de F-jes en zullen wij onze functie niet meer uitoefenen en maken wij graag plaats voor nieuwe ouders. Dus, ouders van de allerjongste jeugd willen jullie ook, net zoals wij, iets kunnen betekenen voor onze club? Dan is dit een ontzettend leuke functie om mee te beginnen! Terwijl je kind op het veld staat te genieten en jij staat te wachten, besteed je je tijd ook nog eens nuttig;-) Wil je meer weten? Trek ons dan op (een) zaterdagmorgen aan de jas. Dan drinken we samen een kopje koffie en vertellen we er graag meer over.

* Wat zou je zeggen tegen mensen die nog twijfelen om zich als vrijwilliger in te zetten?
Loop eens een zaterdagochtend met ons mee, dan word je vanzelf enthousiast! Het is namelijk heel leuk om door deze functie meer betrokken te raken bij de vereniging waarbij je kinderen sporten.

* Als laatste vraag: kunnen jullie ook een ‘wauw-moment’ noemen?
Ons WAUW momentje? Als wij op zaterdagochtend komen aanfietsen op het mooist gelegen sportcomplex van Lochem en de eerste zonnestralen door de bomen zien schijnen!

Karin en Annelies, namens de LHC heel veel dank voor jullie inzet de afgelopen twee jaren!

Heb je interesse in deze of een andere functie? Neem dan even contact op met Ingrid Middag van de vrijwilligerscommissie via: 06-14382065