van 't bestuur

Van de voorzitter

Beste leden,

Vanuit de LHC heb ik mede namens het bestuur een aantal ontwikkelingen met jullie te delen.

Frank Wensink stopt einde seizoen bij de LHC

Afgelopen dinsdag heeft Frank Wensink Dames 1 te kennen gegeven de LHC einde van dit seizoen te zullen verlaten. Het bestuur was hierbij aanwezig en was van tevoren geïnformeerd. Ook de andere teams die door Frank getraind worden, zullen tot einde van het huidige seizoen onder zijn hoede vallen maar daarna niet meer.

Wij als bestuur zijn hier niet door verrast. Frank heeft ons de afgelopen twee maanden meerdere malen op de hoogte gehouden van het feit dat hij met een andere vereniging in contact stond. Zelf hebben wij Frank niet gepoogd te behouden. Dit is namelijk zijn vijfde seizoen bij onze dames 1 en wij zijn van mening dat dat relatief lang is voor een trainer/coach van een eerste heren of dames elftal. Dit ongeacht de goede resultaten.

Onze dames hebben de eerste 3 wedstrijden na de winterstop gewonnen. Dat is zeer knap en wij wensen en hopen dat zij zich goed in de 2eklasse weten te handhaven dit seizoen. Dat is niet alleen goed voor Dames 1 en de LHC maar zou tevens een mooie afsluiting zijn voor Frank zelf, na het dan 5-jarige dienstverband dat hij met de LHC heeft gehad. Een gepast afscheid voor Frank volgt later, voor nu vooral dus heel veel succes toegewenst in de verdere 2e seizoenshelft.

Patrick Pannemans stopt als voorzitter van de TC
Patrick Pannemans heeft afgelopen 1 april zijn werkzaamheden als voorzitter van de TC moeten beëindigen. Zoals wij met het bestuur op de ALV van 21 maart jongstleden al aan hebben gegeven bleek het voor Patrick niet langer mogelijk om tijd voor het uitvoeren van zijn taken en verantwoordelijkheden voor de LHC te vinden in combinatie met zijn huidige werk- en privéleven. Wij hebben als bestuur op deze ALV aangegeven te zullen gaan kijken hoe we de werkzaamheden het beste zouden kunnen verdelen en dat daarbij zowel extra assistentie als mogelijk vervanging een optie zou zijn. Patrick zal op de volgende ALV, welk gepland wordt in het najaar 2016, formeel aftreden als bestuurslid van de LHC.

Tijdelijke nieuwe structuur TC
Er is nu dus een vacature bestuurslid Technische- en Algemene hockeyzaken, tevens voorzitter van de TC. Een nadere functieomschrijving volgt nog maar vooral frequente aanwezigheid op de zaterdag en goede communicatieve vaardigheden zijn voorwaarden.

Er is de afgelopen drie weken zeer hard gewerkt aan een nieuwe verdeling van taken en de oplossing voor de rest van dit huidige seizoen is drieledig:

(1) Trainingen en trainers
Alles wat trainingen en trainers betreft valt onder Janine Drabbe. Janine is de trainingscoördinator van de TC en haar pakket is uitgebreid met de ‘externe trainers’. Janine heeft de afgelopen 10 dagen een aantal zaken al direct goed opgepakt. Zo is zij nu een totaalbeeld aan het ontwikkelen, voor alle trainingen met daarbij behorende trainers voor aankomend seizoen. Een onderdeel hiervan is ook het vastleggen van de externe trainers voor aankomend seizoen. Een eerste gesprek met Annemiek van Drunen heeft afgelopen maandag al plaatsgevonden en ook een eerste gesprek met een mogelijke opvolger voor Frank Wensink staat al op zeer korte termijn ingepland. Ook heeft Janine in Annemiek de voorlopig nieuwe trainster van Heren 1 gevonden. Dit team had lange tijd geen trainer op de vrijdag en vanaf nu dus weer wel. Ik heb zelf afgelopen vrijdag met H1 meegetraind en met hen aan de bar gestaan en dat was erg leuk. JB1 heeft sinds vorige week Piet de Kant als trainer. Zijn senioriteit lijkt hier zeer passend.

Tot slot willen wij vanuit het bestuur bevestigen dat een ieder lid van de LHC evenveel recht heeft op trainingsuren. Er is soms wat discussie omtrent 60 of 75 minuten training. Dit is voor een ieder gelijk, ongeacht het niveau waar je op speelt. Voor nadere toelichting kun je hiervoor ook bij Janine terecht.

(2) Specifiek contact met teams
Op dit moment hebben wij een aantal teams die iets meer aandacht behoeven. Zo zijn wij onder andere in gesprek met JA1 over aankomend seizoen. Dit team heeft namelijk 10 tweedejaars A spelers waarvan er 8 mogelijk aankomend seizoen in de heren willen blijven spelen. Dit vereist extra communicatiemomenten en mogelijk zelfs een aanvraag naar de KNHB voor het aanvragen van een wildcard voor de 3e klasse. Dit soort ontwikkelingen vallen onder leiding van Leo de Vries. Leo is lijncoördinator binnen de TC en deze verantwoordelijkheid wordt voorlopig dus iets uitgebreid.

(3) TC organisatorisch
Hetty Helder zal alle overige, organisatorische activiteiten binnen de TC oppakken. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan het voorzitten van het TC overleg maar ook zorgdragen voor de voortgang en ontwikkeling van het vernieuwde technisch plan. Tevens zijn we samen met Hetty in contact met externe partijen die mogelijk goede invullingen kunnen gaan geven aan onze clinics binnen Stick Together.

Zoals u kunt lezen zijn we hard op weg om steeds meer in controle te komen van onze hockey technische activiteiten en pogen we een sterkere visie te ontwikkelen. Voor nu vooral mijn dankwoord en tevens succes gewenst aan Janine, Leo en Hetty, maar ook aan Erik, Joanne, Jolien, Manon en Maurice. Deze TC is een stevig team en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat we daardoor een aantal goede stappen richting de aankomende zomer kunnen gaan zetten.

Tot slot
Afgelopen zaterdag heeft er zich iets minder leuks afgespeeld bij een van onze jeugdelftallen. Het betrof discriminerende opmerkingen vanuit de kant van een van onze tegenstanders. Mijn verzoek aan u is; meld dit altijd direct bij het bestuur. Waarden en ethiek zijn voor ons een groot goed en wij zullen daarom immer in actie komen. Gelijk op zondag is er al contact geweest met de voorzitter van de betreffende club.

Sportieve groet!

Tom van der Laan