Geef de stick door

'Geef de stick door' met Hetty Helder

GEEF DE STICK DOOR…. 5 vragen aan vrijwilliger van het jaar 2014: Hetty Helder

Wie zorgt ervoor dat de velden er altijd keurig bij liggen en hoeveel tijd gaat daar in zitten? Wie regelt de administratie of de inkoop van materialen? Wie plant de wedstrijden en regelt er scheidsrechters? Deze rubriek laat je kennis maken met onze vrijwilligers. Ere-lid Rob Back gaf voor de zomer de stick door aan Hetty Helder, omdat zij met heel veel passie haar functie uitoefent en er steeds voor zorgt dat de LHC  een goed opgeleid en begeleid "fluitisten korps” heeft:

1. Vertel iets over jezelf en wat is je functie binnen LHC

Mijn naam is Hetty Helder, ik ben getrouwd met Peter Helder en woon sinds 2000 in Lochem. Ik heb een HR- en coachopleiding gevolgd en ook jaren in die richting gewerkt. Mijn functies binnen de LHC zijn: contactpersoon (site), secretaris en lijncoördinator meisjes elftallen (tc) en voorzitter van de scheidsrechterscommissie.

2. Wanneer en waarom ben je actief geworden op de club?

Hmm, weet ik niet meer precies. Waarschijnlijk in 2001, toen ben ik gaan helpen bij het maken van de papieren Kreet. En waarom: Peter en onze kinderen Eric en Leonie werden lid en dan vind ik het vanzelfsprekend dat je als ouder aan zo’n vereniging je steentje bijdraagt. Vele handen maken licht werk.

3. Wat is je leukste moment/herinnering aan LHC?

Moeilijk om daar één uit te pikken. Ik denk toch wel mijn ‘transformatie’ van basketball- naar hockeyscheidsrechter.

4. Wat vind je goed en wat zou je verbeterd willen zien binnen de LHC?

De betrokkenheid van jong en oud bij de club en de samenwerking en gezelligheid die dat oplevert.

Verbeterpunt: mensen zijn soms wel eens heel kritisch en vlot met commentaar geven op (de 99,9%) vrijwilligers binnen de club, maar geven niet thuis als er eens een beroep op hen gedaan wordt. Uiteraard is (opbouwende) kritiek prima, maar een beetje meer begrip en verdraagzaamheid voor ieders ‘eigenaardigheden’ zou m.i. niet misstaan.

5. Aan wie geef je de stick door en waarom?

Michel van den Bos, omdat hij een hardwerkende, stille kracht is achter de schermen.

Wil je ook graag iets doen voor onze mooie club, dan kun je contact opnemen met Ingrid Middag van de Vrijwilligerscommissie: 06-14382065 (of [email protected])